سلامتورزشی

Barre چیست؟ مزایا و نحوه شروع | تناسب اندام

 

این بیشتر در مورد وضعیت بدن است تا پیروئه کردن. در اینجا نحوه تقویت قدرت بدنی و ذهنی آورده شده است

Barre در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به زنان کمک می کند تا قدرت خود را بسازند و شکل فوق العاده ای پیدا کنند – همچنین گذشته ای شگفت انگیز وابسته به عشق شهوانی دارد. در دهه 60 با تکنیک Lotte Berk شروع شد، بسیاری از بازاریابی آن با وعده بهبود قدرت جنسی تقویت شد.

ویکی آنستی، کارشناس پیشرو در بریتانیا و بنیانگذار Barreworks در لندن، می‌گوید: «بار همه محرک‌ها و تکان‌دهنده‌های روز از جمله بریت اکلند، باربارا استرایسند و جوآن کالینز را به خود جذب کرد. “جنبش barre از زمان لوته برک کشش زیادی پیدا کرده و تقویت و مدرن شده است.”

barre چیست؟

باله که ریشه در باله دارد، تکرار حرکات ایزومتریک پویا و کم تاثیر را تشویق می کند. برخی از حرکات آسان هستند، برخی از آنها دشوار است، اما برای هر سطح از توانایی یک روال وجود دارد. Anstey می گوید: از زمان قرنطینه Covid-19، ما متوجه افزایش محبوبیت خاصی شده ایم. “احتمالاً به این دلیل که این یک روش همه کاره است و می تواند در هر مکانی با فضا یا تجهیزات بسیار محدود (یا بدون) انجام شود.”

مزایا

مانند یوگا، هر قسمت از بدن را رنگ آمیزی می کند، و مانند سایر اشکال تمرینات مقاومتی، تراکم استخوان را افزایش می دهد – که برای خانم ها اهمیت ویژه ای دارد. Anstey می‌گوید: «حرکات کنترل‌شده و دقیق هستند و تمرکز زیادی روی تثبیت‌کننده‌های کلیدی بدن است که از هسته، شانه‌ها و باسن پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به خاستگاه‌های باله، جای تعجب نیست که پوسچر جزء اصلی است و واقعاً الگوهای حرکتی عملکردی را مورد آزمایش قرار می‌دهد و ضعف‌ها و عدم تعادل‌ها را آشکار می‌کند. ما مرتباً بازیکنان حرفه‌ای راگبی، دوچرخه‌سواران، دوندگان و قایقرانان را آموزش می‌دهیم، و بدون استثنا، چیزی را می‌توان بهبود بخشید و ماهیچه‌هایی را که حتی نمی‌دانستند دارند، کشف می‌کنند.

علاوه بر این که یک تمرین ذهن آگاهی عالی است، مزایای شناختی زیادی نیز وجود دارد. Anstey می گوید: “موسیقی بخش اصلی تمرین است و barre یک راه عالی برای بهبود توالی و زمان بندی شما است.”

Anstey می‌افزاید: «شما باید محرک‌های تمرینی را تا حد امکان تغییر دهید، به قسمت‌های کلیدی بدن فشار وارد کنید تا قدرت ایجاد کنید، به هم‌ترازی بهتر کمک کنید و وضعیت بدن را بهبود بخشید». و وضعیت بهتر می تواند درد کمر را کاهش دهد، خطر آسیب را کاهش دهد و تعادل را بهبود بخشد.

چه کیتی مورد نیاز است؟

در حالی که barre به میله بلند نصب شده در استودیوها و استفاده از آن برای پشتیبانی از بدنه اشاره دارد، برای برداشتن آن به تجهیزاتی نیاز ندارید – اما می توانید با چند مورد آن را آسان تر (یا سخت تر) کنید. Anstey می‌گوید: «تعداد زیادی از اقتباس‌های خانگی وجود دارد که می‌توان برای ایجاد استودیوی باری شخصی خود ایجاد کرد. اما اگر یک صندلی (که به عنوان میله استفاده می شود)، مجموعه ای از دمبل های سبک، یک نوار مقاومتی و یک توپ نرم پیلاتس دارید، همه چیز آماده است! ما می بینیم که مشتریان ما تمرینات آنلاین زنده را با استفاده از رادیاتور، درب ورودی، کیسه های شکر، جوراب شلواری قدیمی و نرده های باغ انجام می دهند.

لباس ورزشی معمولی خوب است. شما می توانید با پای برهنه تمرین کنید، اما ممکن است جوراب های بدون لغزش را ترجیح دهید، به خصوص در زمین های سخت.

 

 کپی با ذکر منبع : فراز اندیشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا