سلامتورزشی

چرا ورزش مهم است؟امادگی جسمانی چیست؟

 

افرادی که فقط در تعطیلات آخر هفته به فعالیت بدنی شدید می پردازند نسبت به افرادی که فعالیت ندارند کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. حتی اگر ایده آل این باشد که تمرینات را در طول هفته توزیع کنید

بررسی فناوری MIT ایتالیا

همه ما می دانیم که ورزش برای داشتن سلامتی چقدر مهم است. اما با برنامه پر مشغله ما، یافتن زمان برای تمرین یک چالش است و برای بسیاری از ما، آخر هفته تنها زمانی است که می‌توانیم به باشگاه برویم یا برای دویدن برویم. دستورالعمل‌های ورزشی بریتانیا نشان می‌دهد که بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط ​​(یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید) در هفته برای سلامتی داشته باشند.اما ما به طور فزاینده ای با این سوال روبرو هستیم که آیا می توان با تمرکز آن در تعطیلات آخر هفته یا توزیع آن در طول هفته از مزایای آن بهره برد یا خیر؟

برای انجام مطالعه خود، محققان بیش از 60000 بزرگسال 40 ساله و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. داده های شرکت کنندگان توسط بررسی سلامت انگلستان و بررسی سلامت اسکاتلند بین سال های 1994 و 2012 جمع آوری شد.

شرکت کنندگان بین “تقسیم شدند”ورزشکاران آخر هفتهیعنی کسانی که حداقل یک یا دو روز در هفته فعالیت های توصیه شده را انجام می دهند.به طور منظم فعال است“، کسانی که حداقل سه روز در هفته تمرین می کنند،”به اندازه کافی فعال نیست“، که گهگاه و بی حال کار می کنند و”غیر فعال“.نویسندگان با استفاده از داده‌های نظرسنجی‌ها و ثبت مرکزی مرگ‌های سرویس بهداشت ملی بریتانیا، نرخ‌های مختلف مرگ و میر را در هر دسته در طول دوره مطالعه مقایسه کردند.

ورزشکاران آخر هفته نسبت به افراد غیرفعال 30 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس به هر علتی هستند. به نظر می رسد خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی نیز حدود 40 درصد کمتر است، در حالی که خطر مرگ ناشی از سرطان حدود 18 درصد کمتر از افراد غیرفعال است.

البته، افرادی که به طور منظم فعال هستند، بهترین سلامت کلی را دارند و نسبت به ورزشکاران آخر هفته 5 درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. این یافته با تحقیقات قبلی مطابقت دارد، که نشان می دهد هر چه بیشتر ورزش کنید، فواید سلامتی بیشتری خواهید داشت.اما این تنها تا یک نقطه درست است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که انجام بیش از پنج برابر حداقل فعالیت توصیه شده در هفته (معادل حدود 12.5 ساعت ورزش متوسط ​​یا کمی بیش از شش ساعت فعالیت). شدید) هیچ مزیت دیگری ندارد. .

ورزش برای بهبود آمادگی قلبی تنفسی ما شناخته شده است، که در حصول اطمینان از عملکرد موثر قلب و ریه ها مهم است. این نه تنها به ما امکان می دهد طولانی تر و سخت تر تمرین کنیم، بلکه همچنین سایر جنبه های سلامتی ما مانند کاهش فشار خون را بهبود می بخشد. همچنین احتمالاً به همین دلیل است که تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

ورزش همچنین چربی و التهاب بدن را کاهش می دهد، که می تواند توضیح دهد که چرا ورزش خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.. اما تحقیقات نشان می دهد که تکرار تمرین برای بهبود و حفظ تناسب اندام نیز مهم است. به طور موثر، بین یک تمرین و تمرین دیگر فقط 72 ساعت طول می کشد تا “بی تمرینی” انجام شود، به عنوان مثال، از دست دادن جزئی یا کلی سازگاری های تمرینی، به عنوان مثال، عملکرد بهتر قلب و عروق، که زمانی رخ می دهد که ما ورزش را متوقف می کنیم.در حالی که احتمالاً برخی از بی‌تمرینی‌ها در افرادی که فقط در تعطیلات آخر هفته ورزش می‌کنند رخ می‌دهد، تمرین مداوم، حتی تمرینات آخر هفته، همچنان به سازگاری‌هایی منجر می‌شود که برای سلامتی شما مفید است.

در حالی که این تحقیق برای کسانی که نمی توانند به طور منظم ورزش کنند، دلگرم کننده است، اما باید با احتیاط تفسیر شود.همانطور که نویسندگان اذعان دارند مطالعه دارای محدودیت هایی است. این داده‌ها توسط شرکت‌کنندگان گزارش شد، برخی از آن‌ها ممکن است میزان تمرینی را که واقعاً انجام داده‌اند «زیبا» کرده باشند. علاوه بر این، فعالیت‌های گزارش‌شده توسط شرکت‌کنندگان فقط به آنچه در چهار هفته قبل از مصاحبه انجام شده بود اشاره داشت، که ممکن است با آنچه واقعاً در طول مطالعه 20 ساله انجام شده مطابقت نداشته باشد. محققان همچنین فعالیت بدنی یک فرد را به عنوان بخشی از شغل خود که در واقع ممکن است در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری نقش داشته باشد، از مطالعه حذف کردند.

در هر صورت، پیام کلیدی این مطالعه این است که انجام مقداری فعالیت بدنی بهتر از هیچ کاری نیست.بنابراین اگر فقط در آخر هفته ها بتوانید تمرین کنید، نسبت به افرادی که به طور منظم ورزش نمی کنند، از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار خواهید شد. اما این درست است که هر چه فعالیت بدنی منظم‌تری بتوانید انجام دهید، بهتر است. ورزش همراه با تغذیه مناسب برای سلامتی ضروری است. افزودن تمرینات مقاومتی (مانند وزنه برداری) همراه با کاردیو می تواند به افزایش بیشتر فواید ورزش برای بدن کمک کند.

عکاسی: Pixabay, Stevepb

کپی با ذکر منبع: فراز اندیشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا