تغذیهسلامت

“رژیم غذایی آب و هوایی” چیست؟ | مجله غذا و تغذیه

 

tataks@iStock/Getty Images Plus

طبق گزارش Climatarian.com، غذایی که می خوریم مسئول 24 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است. رژیم اقلیم گرایی یک رژیم غذایی سازگار با آب و هوا است که افراد را تشویق می کند تا انتخاب های غذایی خود را بر اساس تأثیرات محیطی یا ردپای کربن انجام دهند. برای مثال، Climates Network CIC توصیه می‌کند که مرغ را به جای گوشت گاو انتخاب کنید، زیرا گاوها متان بیشتری منتشر می‌کنند و به زمین بیشتری نیاز دارند.

رژیم غذایی اقلیمی به شدت بر کاهش اثرات زیست محیطی از طریق کاهش مصرف محصولات حیوانی و انتخاب یک الگوی غذایی مبتنی بر گیاه متمرکز است. این گیاهخواری، گیاهخواری و آفت خواری را به عنوان روش های پایدارتر غذا خوردن ترویج می کند.

برای افرادی که محصولات حیوانی می خورند، رژیم غذایی اقلیمی ترجیح می دهد گوشت خوک، مرغ، ماهی های پایدار مانند خرچنگ آبی، محصولات لبنی و تخم مرغ را به جای گوشت گاو، بره، بز و ماهی های ناپایدار مانند اره ماهی که معمولا بیش از حد صید می شوند، انتخاب کنند. انتشار مواد غذایی طبق گزارش دانشکده بهداشت عمومی تی چان هاروارد، گوشت گاو 36 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در ایالات متحده را تشکیل می دهد و تولید یک پوند گوشت گوسفند پنج برابر بیشتر از تولید یک پوند مرغ تولید گازهای گلخانه ای ایجاد می کند.

طرفداران رژیم غذایی آب و هوایی علاوه بر انتخاب بیشتر غذاهای گیاهی، مردم را ترغیب می کنند که میوه ها و سبزیجات محلی و فصلی بخورند. سایر روش‌های مرتبط با مواد غذایی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی که توسط رژیم غذایی اقلیمی ترویج می‌شود، اجتناب از غذای هوا، غذای رشد یافته در گلخانه‌های گرم، غذاهای بسیار بسته‌بندی شده یا یکبار مصرف و محدود کردن ضایعات مواد غذایی است. تهیه کمپوست پیشنهاد می شود.

به طور خلاصه، رژیم غذایی اقلیمی مجموعه ای سختگیرانه از قوانین یا غذاهای «ممنوع» نیست، بلکه بیشتر درخواستی است از سوی اعضای یک شبکه اجتماعی جهانی برای مردم که تأثیرات زیست محیطی انتخاب های غذایی خود را در نظر بگیرند و هر جا ممکن است آن را تنظیم کنند.

منابع

10 نوع غذای دریایی که واقعاً نباید بخورید (و 10 نوع غذا که باید). وب سایت Thrillist. https://www.thrillist.com/eat/nation/the-least-sustainable-seafood-fish-you-shouldn-t-eat. منتشر شده در 15 ژوئن 2015. مشاهده شده در 11 فوریه 2022.
خوردن اقلیم وب سایت اقلیم شناسی https://climatarian.com/. بازدید در 9 فوریه 2022.
رژیم غذایی اقلیم. وب سایت اقلیم شناسی https://climatarian.com/. بازدید در 9 فوریه 2022.
منبع تغذیه: پروتئین وب سایت دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/protein/#ref2. بازدید در 9 فوریه 2022.

مجله غذا و تغذیه مقالاتی در مورد روندهای غذایی و رژیم غذایی، نکات برجسته تحقیقات و منابع تغذیه، به روز رسانی در مورد مسائل بهداشت عمومی و ابتکارات سیاستی مرتبط با تغذیه، و کاوش در عوامل فرهنگی و اجتماعی که رژیم غذایی و سلامت آمریکایی ها را شکل می دهند، منتشر می کند.

کپی با ذکر منبع : فراز اندیشه 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا